dissabte, 2 de gener del 2010

Caminada Open St. Gregori

Per tancar l'any vaig proposar a l'Albert i en Jordi de fer una caminadeta seguint la ruta d'un Open Espanya que es va fer un any a Sant Gregori. Se suposa que abans ja havia d'haver anat a fer la ruta del Cap de Creus però el senyor Kuma se'n va desdir a última hora.

Els vaig anar a buscar cap a les 10 al pis. Primer de tot vam anar al bar a prendre un cafè (bé, va ser l'Albert el que va prendre el cafè, pel que es veu és el seu ritual de cada matí). Al cap d'una estona vam anar cap a St. Gregori observant com la temperatura exterior anava pujant. Un cop a St. Gregori marcava 21 graus a les 11 del matí! I això que estàvem a 30 de desembre...

Vam començar a caminar sortint des del pàrquing que hi ha al costat de la piscina. Jo anava amb el GPS a la mà per intentar gravar la ruta per si la volia repetir algun altre dia. Vam anar seguint una pista ample fins a travessar el riu. Altres vegades ens havíem mullat els peus però aquesta vegada no hi passava gaire aigua i ens va ser molt més fàcil. Vam seguir per una pista una estona més fins anar a parar a un camp que vam travessar. També vam travessar un camí asfaltat. A partir d'aquí va començar la pujada per un camí més estret i per dins el bosc. Vam seguir així una bona estona fins arribar a la pista forestal que puja a St. Grau. Que vam seguir un metres fins a desviar-nos per un corriol. Vam anar pujant una bona estona. En un moment de la pujada en Jordi va tenir certs problemes per diferenciar el que és: dreta i esquerra. L'Albert li va dir: "Ara per l'esquerra" quan en Jordi estava anant cap a la dreta i, en comptes d'agafar el camí de l'esquerra, va anar recte. Després es va defensar argumentant que en el moment que li va dir que anés a l'esquerra ell tenia el camí que va triar a l'esquerra i que el que per nosaltres era l'esquerra en realitat ell el tenia darrera. Pot colar però no va convèncer a l'Albert.

A partit d'aquí ja vam començar a baixar també per un corriol. Després de baixar i pujar una mica vam arribar als pals de mitja tensió (coneguts com a antenes per l'Albert). Allà vam baixar intentant de no prendre mal fins arribar a una pista forestal que vam seguir. La pista en va portar fins una casa / església abandonada.

Llavors vam tornar a pujar seguint la pista fins a trobar-nos altra vegada amb el camí que puja a St. Grau. Vam baixar per un corriol i vam anar a parar a una font.

Després de la font vam sortir del bosc anant a parar a un camí asfaltat. Al cap de poca estona vam agafar un camí de terra que ens va portar altra vegada cap al riu que vam travessar i vam desfer camí fins a tornar al cotxe. Tornant a casa vaig deixar en Jordi i l'Albert al McDonald's que, pel que es veu, volien recuperar el que havien cremat.

Al final una mica més de 10 km fets en poc més de 2 hores.